3 dagar kvar!

Jag är verkligen helt utmattad! Det har varit en hård dag idag. Jag vaknade imorse och började göra mig iordning för att träffa Malin och Dan på stan. Jag åt en riktigt god smörgås med lax och wasabicreme och drack en cafe latte till. Det var lite starkt men ååh så gott.  Vi pratade om vad som hade hänt sista tiden, mycket trevligt. Sen följde dom mig nästan till dörren och åkte sen hem. Det var då mitt arbete började. Jag satt direkt igång med att packa. Var tvungen å gå genom mina kläder idag för jag var väldigt hängig igår. Orkade bara gå genom lite papper. Sen satte jag igång med köket också och det tog inte några timmar! Oj oj oj! Jag har ändå bara en kokvrå men äntligen är det klart. Sen har jag tvättat kläder också. Känns äntligen som om jag börjar komma nånstans. Tror jag kan ta det ganska lugnt men jag kommer säkert komma på tusen småsaker å göra.
En jobbig grej som vi insåg i fredags var att vi var lite sena med att ändra elen. Man ska visst ringa minst fem arbetsdagar innan så dom hinner ändra elen. Om man vill ha den ett speciellt datum innan dom fem dagarna så måste  man betala 1000 kr. Det är så typiskt. Men vi har funderat... undra om det är svårt att vara utan el i ett par dagar. Det jobbigaste är nog att det kan bli ganska kallt. Får se. Vi ska ringa och prata med dom först och se vad dom säger. Pierre ska visst försöka få det att gå igenom genom att säga; "Om vi inte får elen på onsdag får vi helt enkelt byta elbolag." Vi får se om det funkar.

I sommar ska jag till Finland också. Det kommer bli så otroligt roligt! Jag och Pierre ska låna mammas och Heikkis lilla jordgubbe å åka runt i. Sen ska Jouni och Anna åka med oss från Stockholm. Det blir ju mer ekonomiskt å åka fler i samma bil, för å inte tala om miljövänligt! :) Det är iaf bestämt att vi ska åka kvällsturer så vi kan festa på båten också. Vi åker torsdag 30 juli och är hemma 5 augusti. Det är så extremt mycket sprit på festen, och är man en riktigt finne så ska man dricka ordentligt vilket jag antagligen kommer göra. Jag kommer absolut inte vara ensam om det.

Nu ska jag lägga mig i soffan och jag kommer antagligen somna där också.

Ta ta

Kommentarer
Postat av: Hannele

Sup åt mig med ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback